CORPORATE POWER: THE BEAUTY OR THE BEAST?
Abstract
Keywords
References
Chandler, A. (1977). The Visible Hand. The Managerial revolution in American Business. Harvard University Press.
Drucker, P. (2002). Managing in the Next Society. Truman Talley Books.
Drucker, P. (2008). Concept of the Corpartion (ed. Seventh Printing). Transactions Publishers.
Drucker, P. (2010). The Essential Drucker. Meteor Press: București.
Dunning, J., & Lundan, S. (2008). Multinational enterprises and the global economy (ed. 2nd). Edward Elgar Publishing,.
Gilpin, R. (2004). Economia mondială în secolul XXI. Iași: Polirom.
Held, D., McGrew, A., Goldblatt, D., & Perraton, J. (2004). Transformări globale. Iași: Polirom.
Hill, C. (1997). International Business. Competing in the Global Market . Postscript.
Hill, C., & Hult, T. (2016). Global Business Today (ed. ninth). New York: McGraw Hill.
Huntington, S. (2012). Ciocnirea civilizațiilor. București: Litera.
Kicsi, R., & Buta, S. (2012). Multinational Corporations in the Architecture of Global Economy. The USV Annals of Economics and Public Administration, 12(2(16)), 140-147.
Korten, D. (1995). Corporațiile conduc lumea. Antet.
Korten, D. (1999). Lumea postcorporatistă. Antet.
Korten, D. (2007). Marea cotitură. București: Antet.
Korten, D. (2009). Proiectul noii economii. București: Antet.
Kotler, P., & Caslione, J. (2009). Chaotics. Management și marketing în era turbulențelor. București: Publica.
Löpfe, P., & Vontobel, W. (2012). Multinaționale bogate, cetățeni săraci. Globo.
Nye, J. (2012). Viitorul puterii. Iași: Polirom.
Perkins, J. (2010). Confesiunile unui asasin economic. București: Litera.
Porter, M. (1990). New Global Strategies for Competititve Advantage. Planning Review, May/June, 4-14.
Porter, M. (2008). On Competition. Harvard Business Review Book.
Strange, S. (1997). State și piețe. Institutul European.
Strange, S. (2002). Retragerea statului. Trei.
Toffler, A. (1983). Al treilea val. București: Editura Politică.
Werner, K., & Weiss, H. (2004). Noua carte neagră a firmelor de marcă. Oradea: Aquila.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.